Pranešimas spaudai
2014 m. birželio 20 d.
Mažeikiai
AB “Orlen Lietuva” darbuotojų profsąjunga po įtemptų derybų su “Orlen Lietuva” vadovybe pasirašė nesutarimų protokolą. Tai reiškia, kad nutraukiama kolektyvinė sutartis. Po šio žingsnio imtasi kitų procedūrų – darbdaviui įteikti reikalavimai dėl darbo užmokesčio, garantijų ir kitų sąlygų užtikrinimo ir imtasi ruoštis streikui. Pirmadienį, birželio 23 d. 16 val. profsąjungos atstovai aptarti susidariusios situacijos susitinka su Ministru Pirmininku Algirdu Butkevičiumi.
“Taip blogai Mažeikių naftos perdirbimo įmonėje dar nebuvo. Mes sutikome su darbuotojų mažinimu, sutikome su socialinių garantijų mažinimų. Tačiau įmonės vadovai užsimojo dar plačiau. Todėl pirmą kartą įmonės istorijoje nutraukta kolektyvinė sutartis. Dabar jau galimos labai įvairios protesto akcijos. Kitą penktadienį bus mitingas. Tuo pačiu metu ruošiamės streikui – šiuo metu apklausiame darbuotojus, kokios priemonės ir streiko sąlygos jiems priimtiniausios. Taip pat ruošiamės ir teisminiams procesams. Mes privalome apginti savo teises gauti tai, ką uždirbame tokiomis sudėtingomis sąlygomis. O darbdaviai turi pajusi, jog be žmonių gamykla tikrai negali dirbti”,- niūriai ateitį mato “Orlen Lietuva” darbuotojams atstovaujančios Naftininkų profesinės sąjungos pirmininkė Virginija Vilimienė.
Šiemet iš “Orlen Lietuva” atleista apie 160 darbuotojų. Iš viso prie “Orlen” atleista apie 2000 darbuotojų – jiems atėjus buvo apie 3500, dabar liko apie 1400.
“Mažeikiams tai didžiuliai smūgiai. Kaip ir liekantiems įmonėje – mes dirbame su labai pavojingomis medžiagomis, ir mūsų krūviai negali būti didinami be ribų, nes tai gresia dideliais nemalonumais – dirbant tokioje aplinkoje nuovargis gali tapti rimtų nelaimių priežastimi”,- sako V. Vilimienė.
V. Vilimienę stebina ne tik jos darbdaviai, bet ir Lietuvos geležinkelių bei Lietuvos Vyriausybės pozicija. “Aš suprantu, kad daug kam gali kilti klausimų, kodėl valstybė turėtų kištis į privačios bendrovės reikalus. Tačiau mūsų įmonė – didžiausias mokesčių mokėtojas Lietuvoje. Kitas aspektas – Lietuvos geležinkeliai, išardę tiesioginį kelią iš Mažeikių į Klaipėdą, kelis metus vertė krovinius vežti dideliu lanku, per Radviliškį. Tai Lietuvos geležinkeliams kasmet turėjo sunešti papildomus milijonus litų. Gal jau laikas solidarumui? Nes jeigu sustos naftos gamykla, Mažeikių regionas taps labai probleminiu regionu, dar vienais tyrais Lietuvoje. Kiek tai kainuos valstybei? Tikiuosi, kad Premjeras gali tai paskaičiuoti”,- sako V. Vilimienė.
Daugiau informacijos:
Virginija Vilimienė
Naftininkų profsąjugnos primininkė
Mob.tel.: 8-687-58659