2024 m. spalio 21 d. IV LPPSF suvažiavimo delegatai solidarizavosi su Italijos darbuotojais ir profesinėmis sąjungomis Tema: Darbuotojų teisės, Italija, Protesto akcijos, Streikas, Viešasis sektorius Dalintis: Spalio 18 d. Kaune susibūrę Lietuvos pramonės profesinių sąjungų federacijos (LPPSF) IV suvažiavimo delegatai ir svečiai išreiškė palaikymą spalio 18 d. Romoje streikavusiems Italijos automobilių sektoriaus darbuotojams.Taip pat buvo išreikštas solidarumas ir su spalio 19 d. Romoje demonstracijas surengusiais Italijos viešojo sektoriaus darbuotojais bei Italijos profesinėmis sąjungomis, kurios sunerimę dėl ultradešiniosios vyriausybės parengto ir Senate svarstomo naujo saugumo įstatymo, numatančio protestų suvaržymus. Pažymėtina, kad planuojamas įstatymas įvestų apribojimus net taikiems protestams, įskaitant bausmes už pasyvų pasipriešinimą.Nerimaujama dėl automobilių pramonės Italijoje bei EuropojeItalijos automobilių sektoriaus darbuotojai spalio 18 d. pirmą kartą per 20 metų surengė nacionalinį streiką, o Romos centre surengta didžiulė demonstracija. Streike iš viso dalyvavo per 15 tūkst. žmonių.Trys pagrindinės šio sektoriaus sąjungos Italijoje prašo vyriausybės ginti užimtumą šiame sektoriuje ir atnaujinti automobilių pramonės ateitį Italijoje, pradedant pasauliniu automobilių gamintoju „Stellantis”. Demonstracijomis ir protestais siekiama duoti tvirtą ženklą Italijos ir Europos politikams apie būtinybę skubiai spręsti sektoriaus krizę.Trijų pagrindinių šio sektoriaus profesinių sąjungų suorganizuotas streikas kilo didėjant įtampai tarp pasaulinio automobilių gamintojo „Stellantis“ ir Italijos kraštutinių dešiniųjų vyriausybės, kuri kaltina automobilių gamybos milžiną surinkimo gamyklų perkėlimu į „pigių” atlyginimų šalis. Tuo metu koncerno generalinis direktorius Carlosas Tavaresas neseniai apkaltino Europos Sąjungos (ES) anglies dvideginio išmetimo taisykles dėl padidėjusių gamybos sąnaudų – dėl to esą grupė gali būti priversta uždaryti kai kurias surinkimo gamyklas, atleidžiant darbuotojus, kad atlaikytų konkurenciją iš Kinijos.„Stellantis”, ketvirta pagal dydį pasaulyje automobilių gamintoja, patiria spaudimą visame pasaulyje, kad pateiktų daugiau aiškumo apie savo ateities gamybos planus.Tarptautinė įmonių grupė, kuri buvo įkurta 2021 m. susijungus Fiat-Chrysler ir PSA Peugeot, pirmąjį 2024 m. pusmetį užfiksavo staigų gamybos sumažėjimą daugumoje Italijos gamyklų. Per pastaruosius 17 metų automobilių gamintojas sumažino savo gamybos apimtis beveik 70 proc.„Šiandien sakome, kad darbuotojai neturi mokėti už teisingą (ekologinį) pramonės perėjimą“, – sakė demonstracijos dalyvis, dirbantis vienoje iš „Stellantis” gamyklų.Romos gatves užtvindė 30 000 viešojo sektoriaus darbuotojųSpalio 19 d. Romos Piazza del Popolo aikštėje įvyko nacionalinė demonstracija, kurią organizavo viešojo sektoriaus profesinės sąjungos FP Cgil, Uil Fpl ir Uil Pa.Į demonstraciją susirinko 30 tūkst. Italijos viešojo sektoriaus darbuotojų.Jie reikalavo oraus atlyginimo, didesnių išteklių viešajai sveikatos apsaugai ir vietos valdžios funkcijoms, stabdyti paslaugų privatizaciją ir perdavimą išoriniams tiekėjams.„Vyriausybė tik dar labiau skurdina viešąsias paslaugas. Viešojo sektoriaus darbuotojai išgyvena beprecedentę krizę: jų per mažai, jų darbas nevertinamas ir per mažai apmokamas, darbuotojai demotyvuojami, priversti dirbti per dideliu krūviu, kad užtikrintų būtinųjų paslaugų teikimą piliečiams”, – sakė darbuotojų atstovai.Profesinės sąjungos reikalavo atnaujinti kolektyvines sutartis viešųjų paslaugų darbuotojams bei geresnio finansavimo nacionalinėms sutartims ir viešajai sveikatos apsaugai.Infliacijai išaugus iki 17%, siūlomas maždaug 5% darbo užmokesčio padidinimas laikomas nepakankamu, ypač viešajame sektoriuje, kuris jau dabar susiduria su dideliais iššūkiais.Profesinės sąjungos pabrėžia, kad dabartinėse derybose trūksta rimto valdžios įsitraukimo ir perspėja, kad darbuotojų orumas bei piliečių konstitucinės teisės yra pavojuje.