Pereiti prie turinio

„Tesla” streikui – daugiau kaip metai

Dalintis:

2024 m. spalio 11 d. suėjo metai nuo tada, kai Švedijos profesinė sąjunga IF Metall pradėjo streiką prieš elektrinių automobilių gamintoją „Tesla“.

Nuo pirmojo profesinių sąjungų bandymo derėtis su korporacijos vadovybe dėl kolektyvinės sutarties, skirtos jos nariams, dirbantiems „Tesla“ transporto priemonių aptarnavimo ir remonto įmonėje „TM Sweden AB“, praėjo daugiau nei dveji metai. O praėjusių metų spalio 11 d. derybos atsidūrė aklavietėje.

Švedijoje beveik 90 procentų visų sektorių darbuotojų galioja kolektyvinių sutarčių garantijos. Tačiau nepaisant profesinės sąjungos pastangų, „Tesla“ griežtai atsisakė pasirašyti kolektyvinę sutartį, argumentuodama, kad tai nesiderina su įmonės verslo modeliu.

Reaguodamos į „Tesla“ vadovybės požiūrį į socialinį dialogą, Švedijos įvairių pramonės šakų profesinės sąjungos per pastaruosius metus ėmėsi solidarumo veiksmų, kad apgintų teisę į kolektyvines derybas, o tai, be kita ko, lėmė naujų „Tesla“ automobilių numerių blokavimą.

Solidarumas su streikuojančiaisiais peržengė Švedijos sienas. 2023 m. gruodį Danijos transporto sąjunga 3F Transport paskelbė „Tesla“ automobilių blokadą Danijos uostuose. Tai sekė panašūs veiksmai iš Fellesforbundet Norvegijoje ir AKT Suomijoje.

Kitose šalyse „Tesla“ darbuotojai taip pat kovoja už savo teises. Štai Vokietijoje IG Metall pirmą kartą gavo vietų darbo taryboje per naujausius rinkimus 2024 m. pradžioje. Tačiau, dėl profesinių sąjungų teisių suvaržymų Grünheide gamykloje, IG Metall nepavyko sudaryti kolektyvinės sutarties, tad ten dirbantys darbuotojai negali pasinaudoti papildomomis garantijomis.